فتح مکہ معظمہ 16 رمضان المبارک|Fatah Makkah 16 Ramzan Ul Mubarik

4348 Views
Blog Written By: Sadaf Muskan
Scan QR Code to Read Blog on Mobile
*فتح مکہ معظمہ 16 رمضان المبارک*
*اسلام کی عظیم الشان فتح تاریخ کے آئینہ میں*
17 رمضان المبارک. 8 ھجری ( ﺟﻨﻮﺭﯼ 630 ﺀ ) ﻣﯿﮟ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﮑﮧ ﻓﺘﺢ ﮐﯿﺎ۔ ﺟﻨﮓ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ﻧﮧ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺗﮭﯽ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﯽ ﮨﯿﺒﺖ ﺳﮯ ﻣﺸﺮﮐﯿﻦِ ﻣﮑﮧ ﮈﺭ ﮔﺌﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﮑﮧ ﮐﯽ ﺍﮐﺜﺮﯾﺖ
ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮨﻮ ﮔﺌﯽ ﺗﮭﯽ۔
القرآن
ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠَّـﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَـٰﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢِ
ﺇِﺫَﺍ ﺟَﺎﺀ ﻧَﺼْﺮُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻭَﺍﻟْﻔَﺘْﺢُ ﴿1 ﴾ ﻭَﺭَﺃَﻳْﺖَ ﺍﻟﻨَّﺎﺱَ ﻳَﺪْﺧُﻠُﻮﻥَ ﻓِﻲ ﺩِﻳﻦِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺃَﻓْﻮَﺍﺟًﺎ ﴿2 ﴾ ﻓَﺴَﺒِّﺢْ ﺑِﺤَﻤْﺪِ ﺭَﺑِّﻚَ ﻭَﺍﺳْﺘَﻐْﻔِﺮْﻩُ ﺇِﻧَّﻪُ ﻛَﺎﻥَ ﺗَﻮَّﺍﺑًﺎ ﴿3 ﴾
ترجمہ
ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﺳﮯ ﺟﻮ ﺑﮩﺖ ﺭﺣﻢ ﻭﺍﻻ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﻣﮩﺮﺑﺎﻥ ﮨﮯ
ﺟﺐ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻣﺪﺩ ﺁ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﻓﺘﺢ ﻭﻇﻔﺮ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ( 1 ) ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﺩﯾﮑﮭﺌﮯ ﮐﮧ ﻟﻮﮒ ﻓﻮﺝ ﺩﺭ ﻓﻮﺝ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺩﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ( 2 ) ﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﮐﯽ ﺣﻤﺪ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﺴﺒﯿﺢ ﮐﯿﺠﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺑﺨﺸﺶ ﮐﯽ ﺩﻋﺎ ﻣﺎﻧﮕﺌﮯ ﺑﯿﺸﮏ ﻭﮦ ﺑﮍﺍ ﻧﻈﺮ ﻣﺮﺣﻤﺖ ﻣﺘﻮﺟﮧ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ ﮨﮯ ( 3 )
*فتح مکہ المکرمہ کا ﭘﺲ ﻣﻨﻈﺮ*
ﺻﻠﺢ ﺣﺪﯾﺒﯿﮧ ﺩﺱ ﺳﺎﻝ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮨﻮﺋﯽ ﺗﮭﯽ ﻣﮕﺮ 630 ع ﮐﮯ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﺮﮐﯿﻦِ ﻣﮑﮧ ﮐﮯ ﺍﺗﺤﺎﺩﯼ ﻗﺒﯿﻠﮧ ﺑﻨﻮ ﺑﮑﺮ ﻧﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺍﺗﺤﺎﺩﯼ ﻗﺒﯿﻠﮧ ﺑﻨﻮ ﺧﺰﺍﻋﮧ ﭘﺮ ﺣﻤﻠﮧ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﮐﺌﯽ ﺁﺩﻣﯽ ﻗﺘﻞ ﮐﺮ ﺩﯾﮯ۔ ﺍﺱ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻣﮑﮧ ﮐﮯ ﻣﺸﺮﮎ ﻗﺮﯾﺶ ﻧﮯ ﭼﮩﺮﮮ ﭘﺮ ﻧﻘﺎﺏ ﮈﺍﻝ ﮐﺮ ﺑﻨﻮ ﺑﮑﺮ ﮐﯽ ﻣﺪﺩ ﺑﮭﯽ ﮐﯽ ﻣﮕﺮ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺭﺍﺯ ﻧﮧ ﺭﮦ ﺳﮑﯽ۔ ﯾﮧ ﺻﻠﺢ ﺣﺪﯾﺒﯿﮧ ﮐﺎ ﺍﺧﺘﺘﺎﻡ ﺗﮭﺎ۔ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﺗﮏ ﺑﮩﺖ ﻃﺎﻗﺘﻮﺭ ﮨﻮ ﭼﮑﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﻧﮯ ﺑﮭﺎﻧﭗ ﻟﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺍﺏ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﺑﺪﻟﮧ ﻟﯿﮟ ﮔﮯ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺻﻠﺢ ﮐﻮ ﺟﺎﺭﯼ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﮐﺎ ﺩﻭﺭﮦ ﮐﯿﺎ۔ ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﯿﭩﯽ ﺍﻡِ ﺣﺒﯿﺒﮧ ﮐﮯ ﮔﮭﺮ ﭘﮩﻨﭽﺎ، ﺟﻮ ﺍﺳﻼﻡ ﻟﮯ ﺁﺋﯽ ﺗﮭﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺯﻭﺟﮧ ﺗﮭﯿﮟ۔ ﺟﺐ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺑﺴﺘﺮ ﭘﺮ ﺑﯿﭩﮭﻨﺎ ﭼﺎﮨﺎ ﺗﻮ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻡِ ﺣﺒﯿﺒﮧ ﻧﮯ ﺑﺴﺘﺮ ﺍﻭﺭ ﭼﺎﺩﺭ ﻟﭙﯿﭧ ﺩﯼ ﺍﻭﺭ ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﮐﻮ ﺑﯿﭩﮭﻨﮯ ﻧﮧ ﺩﯾﺎ۔ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺣﯿﺮﺍﻥ ﮨﻮ ﮐﺮ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮐﮧ ﺑﺴﺘﺮ ﮐﯿﻮﮞ ﻟﭙﯿﭩﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻡ ﺣﺒﯿﺒﮧ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﺎ ﻧﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺎ ﮐﮧ ' ﺁﭖ ﻣﺸﺮﮎ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻧﺠﺲ ﮨﯿﮟ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﮧ ﺳﻤﺠﮭﺎ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺟﮕﮧ ﭘﺮ ﺑﯿﭩﮭﯿﮟ۔ [ 1 ] ﺟﺐ ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﻧﮯ ﺻﻠﺢ ﮐﯽ ﺗﺠﺪﯾﺪ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺳﮯ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﯿﺎ ﺗﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﺎ ﭘﮭﺮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﮐﺌﯽ ﺑﺰﺭﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﻭﺳﺎﻃﺖ ﺳﮯ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﯽ ﻣﮕﺮ ﮐﺎﻣﯿﺎﺏ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺍ۔ ﺳﺨﺖ ﻏﺼﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﺎﯾﻮﺳﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺗﺠﺪﯾﺪِ ﺻﻠﺢ ﮐﺎ ﯾﮑﻄﺮﻓﮧ ﺍﻋﻼﻥ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﮑﮧ ﻭﺍﭘﺲ ﭼﻼ ﮔﯿﺎ۔ [ 2 ] ۔ ﻗﺒﯿﻠﮧ ﺑﻨﻮ ﺧﺰﺍﻋﮧ ﻧﮯ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺳﮯ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﮐﯽ ﺗﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﮑﮧ ﻓﺘﺢ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮐﯿﺎ۔ ﺑﻨﻮ ﺧﺰﺍﻋﮧ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﯾﮏ ﺷﺎﻋﺮ ﻋﻤﺮﻭ ﺍﺑﻦ ﺧﺰﺍﻋﮧ ﮐﻮ ﺑﮭﯿﺠﺎ ﺗﮭﺎ ﺟﺲ ﻧﮯ ﺩﺭﺩﻧﺎﮎ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﭘﮍﮬﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺘﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ' ﻭﺗﯿﺮﮦ ' ﮐﮯ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﺭﮐﻮﻉ ﻭ ﺳﺠﻮﺩ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺗﮭﮯ ﺗﻮ ﻗﺮﯾﺶ ﻧﮯ ﺍﻥ ﭘﺮ ﺣﻤﻠﮧ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻗﺘﻞِ ﻋﺎﻡ ﮐﯿﺎ۔ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﮨﻢ ﺗﻤﮩﺎﺭﯼ ﻣﺪﺩ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ۔ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺭﻭﺍﻧﮕﯽ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﺪ ﺑﺘﺎﺋﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻓﻮﺝ ﮐﻮ ﺗﯿﺎﺭ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﺍﻭﺭ ﻗﺮﯾﺒﯽ ﻗﺒﺎﺋﻞ ﮐﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﻼﯾﺎ۔ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺧﯿﺎﻝ ﻣﯿﮟ ﺻﻠﺢِ ﺣﺪﯾﺒﯿﮧ ﺍﺑﮭﯽ ﻗﺎﺋﻢ ﺗﮭﯽ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﮐﺴﯽ ﮐﮯ ﮔﻤﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﻧﮧ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺗﯿﺎﺭﯼ ﻣﮑﮧ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮨﮯ۔ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﺳﮯ ﺑﺎﮨﺮ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺭﺍﺳﺘﻮﮞ ﭘﺮ ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ ﺑﮭﯽ ﮐﺮﻭﺍﺋﯽ ﺗﺎﮐﮧ ﯾﮧ ﺧﺒﺮﯾﮟ ﻗﺮﯾﺶ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﺟﺎﺳﻮﺱ ﺑﺎﮨﺮ ﻧﮧ ﻟﮯ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺩﻋﺎ ﺑﮭﯽ ﮐﯽ ﮐﮧ ﺍﮮ ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺁﻧﮑﮭﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺧﺒﺮﻭﮞ ﮐﻮ ﻗﺮﯾﺶ ﺳﮯ ﭘﻮﺷﯿﺪﮦ ﮐﺮ ﺩﮮ ﺗﺎﮐﮧ ﮨﻢ ﺍﭼﺎﻧﮏ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺳﺮﻭﮞ ﭘﺮ ﭨﻮﭦ ﭘﮍﯾﮟ۔ [ 3 ] 10 ﺭﻣﻀﺎﻥ 8 ﮪ ﮐﻮ ﺭﻭﺍﻧﮕﯽ ﮨﻮﺋﯽ۔ ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﮧ ﺗﮭﺎ ﮐﮩﺎﮞ ﺟﺎﻧﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﯾﮏ ﮨﻔﺘﮧ ﻣﯿﮟ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﺳﮯ ﻣﮑﮧ ﮐﺎ ﻓﺎﺻﻠﮧ ﻃﮯ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ۔ ﻣﮑﮧ ﺳﮯ ﮐﭽﮫ ﻓﺎﺻﻠﮧ ﭘﺮ ' ﻣﺮﺍﻟﻈﮩﺮﺍﻥ ' ﮐﮯ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﻟﺸﮑﺮِ ﺍﺳﻼﻡ ﺧﯿﻤﮧ ﺯﻥ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ۔ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮ ﭼﮑﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﻣﮑﮧ ﮐﺎ ﺍﺭﺍﺩﮦ ﮨﮯ۔
ﺟﻨﮓ
ﺟﻨﮓ ﺗﻮ ﮨﻮﺋﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﮕﺮ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﮐﭽﮫ ﯾﻮﮞ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺮ ﺍﻟﻈﮩﺮﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﻘﺎﻡ ﭘﺮ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﮐﯽ ﮐﮧ ﻟﺸﮑﺮ ﮐﻮ ﺑﮑﮭﯿﺮ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﮒ ﺟﻼﺋﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﺎﮐﮧ ﻗﺮﯾﺶِ ﻣﮑﮧ ﯾﮧ ﺳﻤﺠﮭﯿﮟ ﮐﮧ ﻟﺸﮑﺮ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﺍ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺮﯼ ﻃﺮﺡ ﮈﺭ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺷﺎﯾﺪ ﺑﻐﯿﺮ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﮐﮯ ﻣﮑﮧ ﻓﺘﺢ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ۔ ﯾﮧ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﮐﺎﺭﮔﺮ ﺭﮨﯽ۔ ﻣﺸﺮﮐﯿﻦ ﮐﮯ ﺳﺮﺩﺍﺭ ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﻧﮯ ﺩﻭﺭ ﺳﮯ ﻟﺸﮑﺮ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﮭﺎ۔ ﺍﯾﮏ ﺷﺨﺺ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺷﺎﯾﺪ ﺑﻨﻮ ﺧﺰﺍﻋﮧ ﮐﮯ ﻟﻮﮒ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺑﺪﻟﮧ ﻟﯿﻨﮯ ﺁﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﻣﮕﺮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺍﺗﻨﺎ ﺑﮍﺍ ﻟﺸﮑﺮ ﺍﻭﺭ ﺍﺗﻨﯽ ﺁﮒ ﺑﻨﻮ ﺧﺰﺍﻋﮧ ﮐﮯ ﺑﺲ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺳﮯ ﺍﻣﺎﻥ ﭘﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻟﺸﮑﺮِ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﭼﭽﺎ ﻋﺒﺎﺱ ﮐﯽ ﭘﻨﺎﮦ ﻣﯿﮟ ﭼﻞ ﭘﮍﺍ۔ ﮐﭽﮫ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﻣﺎﺭﻧﺎ ﭼﺎﮨﺎ ﻣﮕﺮ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﻋﺒﺎﺱ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻄﻠﺐ ﻧﮯ ﭘﻨﺎﮦ ﺩﮮ ﺭﮐﮭﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺑﺎﺯ ﺁﺋﮯ۔ ﺭﺍﺕ ﮐﻮ ﻗﯿﺪ ﻣﯿﮟ ﺭﮐﮫ ﮐﺮ ﺻﺒﺢ ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﮐﻮ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺶ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ۔ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﺑﻮ ﺳﻔﯿﺎﻥ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺗﻮ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ' ﮐﯿﺎ ﺍﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻭﻗﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﺁﯾﺎ ﮐﮧ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺳﻤﺠﮭﮯ ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﺧﺪﺍ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺍﻭﺭ ﮐﻮﺋﯽ ﺧﺪﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ؟ ' ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍﺋﮯ ﻭﺍﺣﺪ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﮐﻮﺋﯽ ﺧﺪﺍ ﮨﻮﺗﺎ ﺗﻮ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﻣﺪﺩ ﮐﺮﺗﺎ۔ ﯾﮧ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﺧﺪﺍ ﮐﻮ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ، ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮐﮧ ' ﮐﯿﺎ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻭﻗﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﺁﯾﺎ ﮐﮧ ﺗﻢ ﺟﺎﻧﻮ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺧﺪﺍ ﮐﺎ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﮨﻮﮞ؟ ' ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ' ﻣﺠﮭﮯ ﺁﭖ ﮐﯽ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺗﺮﺩﺩ ﮨﮯ ' ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﻥ ﮐﻮ ﭘﻨﺎﮦ ﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻋﺒﺎﺱ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻄﻠﺐ ﺳﺨﺖ ﻧﺎﺭﺍﺽ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺍﮮ ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﺍﮔﺮ ﺗﻮ ﺍﺳﻼﻡ ﻧﮧ ﻻﯾﺎ ﺗﻮ ﺗﻤﮩﺎﺭﯼ ﺟﺎﻥ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺿﻤﺎﻧﺖ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﻧﮯ ﺍﺳﻼﻡ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮ ﻟﯿﺎ۔ ﻣﮕﺮ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺭﮨﺎ ﻧﮧ ﮐﯿﺎ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﯾﮏ ﺟﮕﮧ ﺭﮐﮫ ﮐﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺩﺳﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﮔﺬﺍﺭﺍ۔ ﻭﮦ ﺑﮩﺖ ﻣﺮﻋﻮﺏ ﮨﻮﺍ ﺍﻭﺭ ﻋﺒﺎﺱ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻄﻠﺐ ﮐﻮ ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﺎ ﮐﮧ
' ﺍﮮ ﻋﺒﺎﺱ ﺗﻤﮩﺎﺭﮮ ﺑﮭﺘﯿﺠﮯ ﻧﮯ ﺗﻮ ﺯﺑﺮﺩﺳﺖ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮ ﻟﯽ ﮨﮯ ' ۔ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺎﺱ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻄﻠﺐ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ' ﺍﮮ ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﯾﮧ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﻧﺒﻮﺕ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺧﺪﺍ ﮐﯽ ﻋﻄﺎ ﮐﺮﺩﮦ ﮨﮯ ' ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺎﺱ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻄﻠﺐ ﻧﮯ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ' ﺍﮮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ۔ ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﺍﯾﺴﺎ ﺷﺨﺺ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﮐﻮ ﺩﻭﺳﺖ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﺳﮯ ﺍﺳﯽ ﻭﻗﺖ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﻘﺎﻡ ﻋﻄﺎ ﮐﺮﯾﮟ ' ﺍﺱ ﭘﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ' ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺩﻻ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﺱ ﮐﯽ ﭘﻨﺎﮦ ﻣﯿﮟ ﺁﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﺍﻣﺎﻥ ﭘﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔ ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺘﮭﯿﺎﺭ ﺭﮐﮫ ﮐﺮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﮔﮭﺮ ﻣﯿﮟ ﭼﻼ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺩﺭﻭﺍﺯﮦ ﺑﻨﺪ ﮐﺮ ﻟﮯ ﯾﺎ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍﻡ ﻣﯿﮟ ﭘﻨﺎﮦ ﻟﮯ ﻟﮯ ﻭﮦ ﺳﭙﺎﮦِ ﺍﺳﻼﻡ ﺳﮯ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﺭﮨﮯ ﮔﺎ ' [ 4 ] ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺑﻮﺳﻔﯿﺎﻥ ﮐﻮ ﺭﮨﺎ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﺟﺲ ﮐﺎ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﯾﮧ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻧﮯ ﻣﮑﮧ ﺟﺎ ﮐﺮ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻟﺸﮑﺮ ﮐﯽ ﻋﻈﻤﺖ ﺑﺘﺎ ﮐﺮ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﺧﻮﺏ ﮈﺭﺍﯾﺎ۔
ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻟﺸﮑﺮ ﮐﻮ ﭼﺎﺭ ﺩﺳﺘﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺳﻤﺘﻮﮞ ﺳﮯ ﺷﮩﺮ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﮐﯽ ﮐﮧ ﺟﻮ ﺗﻢ ﺳﮯ ﻟﮍﮮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺍﻭﺭ ﮐﺴﯽ ﺳﮯ ﺟﻨﮓ ﻧﮧ ﮐﺮﻧﺎ۔ [ 5 ] ۔ ﭼﺎﺭﻭﮞ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﺷﮩﺮ ﮔﮭﺮ ﮔﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﺸﺮﮐﯿﻦ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﮨﺘﮭﯿﺎﺭ ﮈﺍﻟﻨﮯ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﮐﻮﺋﯽ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﻧﮧ ﺭﮨﺎ۔ ﺻﺮﻑ ﺍﯾﮏ ﭼﮭﻮﭨﮯ ﮔﺮﻭﮦ ﻧﮯ ﻟﮍﺍﺋﯽ ﮐﯽ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺻﻔﻮﺍﻥ ﺑﻦ ﺍﻣﯿﮧ ﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺧﻠﻒ ﺍﻭﺭ ﻋﮑﺮﻣﮧ ﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺟﮩﻞ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﮭﮯ۔ ﺍﻥ ﮐﺎ ﭨﮑﺮﺍﺅ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﺎﻟﺪ ﺑﻦ ﻭﻟﯿﺪ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﯽ ﻗﯿﺎﺩﺕ ﮐﺮﺩﮦ ﺩﺳﺘﮯ ﺳﮯ ﮨﻮﺍ۔ ﻣﺸﺮﮐﯿﻦ ﮐﮯ 28 ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﻧﺘﮩﺎﺋﯽ ﺫﻟﺖ ﺳﮯ ﻣﺎﺭﮮ ﮔﺌﮯ [ 6 ] ۔ ﻟﺸﮑﺮ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﻧﺘﮩﺎﺋﯽ ﻓﺎﺗﺤﺎﻧﮧ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﺳﮯ ﺷﮩﺮِ ﻣﮑﮧ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﺍ ﺟﮩﺎﮞ ﺳﮯ ﺁﭨﮫ ﺳﺎﻝ ﭘﮩﻠﮯ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﮨﺠﺮﺕ ﮐﺮﻧﺎ ﭘﮍﯼ ﺗﮭﯽ۔ ﮐﭽﮫ ﺁﺭﺍﻡ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻣﺠﺎﮨﺪﯾﻦ ﮐﮯ ﮨﻤﺮﺍﮦ ﮐﻌﺒﮧ ﮐﮧ ﻃﺮﻑ ﺭﻭﺍﻧﮧ ﮨﻮﺋﮯ۔ ﮐﻌﺒﮧ ﭘﺮ ﻧﻈﺮ ﭘﮍﺗﮯ ﮔﮭﻮﮌﮮ ﭘﺮ ﺳﻮﺍﺭﯼ ﮐﯽ ﮨﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺣﺠﺮِ ﺍﺳﻮﺩ ﮐﻮ ﺑﻮﺳﮧ ﺩﯾﺎ۔ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﺑﻠﻨﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﻟﺸﮑﺮِ ﺍﺳﻼﻡ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﺑﻠﻨﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﮐﻌﺒﮧ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ ﮐﻮ ﺑﺎﮨﺮ ﻧﮑﺎﻝ ﺩﯾﺎ ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﯽ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﮭﯽ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﺗﻮﮌ ﺩﯾﺎ۔ ﺑﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﺗﻮﮌﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﻃﺎﻟﺐ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﮐﺎﻧﺪﮬﻮﮞ ﭘﺮ ﺳﻮﺍﺭ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺑﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮭﻮﮞ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺗﻮﮌﺗﮯ ﺭﮨﮯ۔ ﯾﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﮐﮧ ﮐﻌﺒﮧ ﮐﻮ ﺷﺮﮎ ﮐﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﻋﻼﻣﺘﻮﮞ ﺳﮯ ﭘﺎﮎ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ۔
ﻧﺘﺎﺋﺞ
ﻓﺘﺢِ ﻣﮑﮧ ﺍﯾﮏ ﺷﺎﻧﺪﺍﺭ ﻓﺘﺢ ﺗﮭﯽ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﭼﻨﺪ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﮐﻮﺋﯽ ﻗﺘﻞ ﻧﮧ ﮨﻮﺍ۔ ﻓﺘﺢ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺳﺐ ﮐﻮ ﻋﺎﻡ ﻣﻌﺎﻓﯽ ﺩﮮ ﺩﯼ۔ ﮐﺎﻓﯽ ﻟﻮﮒ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮨﻮﺋﮯ۔ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺷﺮﮎ ﻧﮧ ﮐﺮﻧﮯ، ﺯﻧﺎ ﻧﮧ ﺍﻭﺭ ﭼﻮﺭﯼ ﻧﮧ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﭘﺮ ﺑﯿﻌﺖ ﻟﯽ۔ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﺗﻮﮌﻧﮯ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ۔ ﻣﮑﮧ ﮐﯽ ﻓﺘﺢ ﻋﺮﺏ ﺳﮯ ﻣﺸﺮﮐﯿﻦ ﮐﮯ ﻣﮑﻤﻞ ﺧﺎﺗﻤﮯ ﮐﯽ ﺍﺑﺘﺪﺍﺀ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺋﯽ۔
ﭘﯿﺶ ﻣﻨﻈﺮ
ﻣﮑﮧ ﮐﯽ ﻓﺘﺢ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭ ﺁﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺳﺎﺑﻘﮧ ﻣﺸﺮﮐﯿﻦ ﮐﻮ ﻣﮑﮧ ﮐﮯ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻣﯿﮟ ﺑﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﺗﻮﮌﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺑﮭﯿﺠﺎ۔ ﻣﮑﮧ ﮐﮯ ﻓﺘﺢ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺭﺩ ﮔﺮﺩ ﮐﮯ ﻣﺸﺮﮐﯿﻦ ﭘﺮﯾﺸﺎﻥ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﺍﺗﺤﺎﺩ ﻗﺎﺋﻢ ﮐﯿﺎ ﺟﺲ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﻓﺘﺢِ ﻣﮑﮧ ﮐﮯ ﺍﮔﻠﮯ ﮨﯽ ﻣﺎﮦ ﻏﺰﻭﮦ ﺣﻨﯿﻦ ﭘﯿﺶ ﺁﯾﺎ۔
ﺣﻮﺍﻟﮯ
.1 ﺍﻟﺴﯿﺮۃ ﺍﻟﻨﺒﻮﯾۃ ﺍﺯ ﺍﺑﻦ ﮬﺸﺎﻡ ﺻﻔﺤﮧ 38
.2 ﺍﻟﺴﯿﺮۃ ﺍﻟﻨﺒﻮﯾۃ ﺍﺯ ﺍﺑﻦ ﮬﺸﺎﻡ ﺻﻔﺤﮧ 39-38
.3 ﺍﻟﺴﯿﺮۃ ﺍﻟﻨﺒﻮﯾۃ ﺍﺯ ﺍﺑﻦ ﮬﺸﺎﻡ ﺻﻔﺤﮧ 39
.4 ﺍﻟﺴﯿﺮۃ ﺍﻟﻨﺒﻮﯾۃ ﺍﺯ ﺍﺑﻦ ﮬﺸﺎﻡ ﺟﻠﺪ 4 ﺻﻔﺤﮧ 46-45
.5 ﺍﻟﻤﻐﺎﺯﯼ ( ﻭﺍﻗﺪﯼ ) ﺟﻠﺪ 2 ﺻﻔﺤﮧ 825
.6 ﺍﻟﺴﯿﺮۃ ﺍﻟﻨﺒﻮﯾۃ ﺍﺯ ﺍﺑﻦ ﮬﺸﺎﻡ ﺟﻠﺪ 4 ﺻﻔﺤﮧ 49